13 Temmuz 2014 Pazar

Kimyasallardan Arındırılmış Saçlar İsteyenler İçin: No Poo (Şampuansız Saç Yıkama)


Saçları temizlemek için şampuan yerine suyla karıştırılmış karbonat, saç kremi yerine yine sulandırılmış elma sirkesi (çok sert saçlar için bazen ayrıca bal) kullanmak olarak özetleyebileceğimiz no poo veya şampuansız saç yıkama yöntemi düzenli olarak uygulayanların çoğunda olumlu sonuçlar vermiş gibi görünüyor. Şampuanı boca edip saçları bolca köpürtmek, uçlara saç kremi sürüp yumuşacık olmalarını sağlamak daha pratik, alışıldık ve kolay; bu yöntem ise biraz daha zahmetli ve sonucun ortaya çıkması zaman alıyor; önce bunu belirtelim. Yıllar ve yıllar boyunca kimyasal maddelerle yıkanmış saçların bu doğal saç temizleme yöntemine alışması ortalama 2 ay kadar sürüyor. Ben size şunu söyleyebilirim; benim kızım no poo yöntemini 2.5 aydır uyguluyor ve 15 gün kadar önce saçları pırıl pırıl ve gayet güzel görünüyordu. Yumuşaklığa gelince; saç kreminin kim bilir hangi maddeler sayesinde kazandırdığı o olağanüstü yumuşaklık kadar değilse de saçları oldukça yumuşaktı.

Şampuan kullanmadan saç yıkama için kullanılan karbonat ve elma sirkesi miktarının bir standardı olmadığını da ekleyeyim. Genel olarak 1 su bardağı suya 1 yemek kaşığı karbonat kullanılıyor şampuan olarak, aynı şeyin elma sirkesiyle yapılmış hali de krem görevini görüyor. Karbonatlı suyu saçınızın tamamına masaj yaparak yedirmeniz gerekiyor, sirkeli su ise sadece boylara ve uçlara uygulanıyor. Miktarlar saç tipine, saçın uzunluğuna göre değişebiliyor ve denemeye başladıktan bir süre sonra kendi ölçülerinizi buluyorsunuz. İlk haftalarda saçınız sert ve hatta keçe gibi bir hal alabiliyor, kuruyabiliyor veya yağlanabiliyor, başka olumsuzluklar olabiliyor. Fakat şampuansız saç yıkama yönteminin sizdeki etkilerini görmek için asgari 2 ay boyunca yöntemden taviz vermemeniz gerekiyor. 15,20,30,40 yıl boyunca kimyasal içeren temizlik ürünleriyle yıkanmış saçların bu yeni duruma alışması hemen gerçekleşmiyor. Son kararınız olumsuz da olabilir tabii ama önce bu süreyi geçirmelisiniz sonucu görmek için.

Ben 50 yaşındayım ve bu yöntemin bunca senelik saçlara etki edeceğinden emin değilim. Bir kere 1-2 haftalığına denedim; zaten kuru ve sert olan saçlarım biraz daha sertleşince bıraktım. Devamlı gittiğim kuaföre danıştım konuyu, bana benim durumumda insanın en azından saç kremi kullanmasının kaçınılmaz olduğunuj söyledi. Fakat ben bugün yöntemim tekrar denemeye başlamaya ve en az 2 ay devam ettirmeye karar verdim. 2 ay sonra saçlarımın sert olduğunu, yumuşamadığını düşünürsem yine saç kremi kullanacağım fakat en azından şampuan kullanmama olayını denemek ve bir terslik görmezsem alışkanlık haline getirmek niyetindeyim. Sonucu yazarım burada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder