18 Ocak 2016 Pazartesi

Kilo Verme Çabalarını Boşa Çıkaran 6 Diyet Hatası


Kilo vermek için kendinizce ciddi bir gayret göstermenize rağmen sonuç bir türlü istediğiniz gibi olmuyorsa bunun sebebi yaptığınız diyet hataları olabilir mi acaba? Cevap veriyorum; evet, tabii ki olabilir. Bu konuda size yol göstereceğini umduğum bir liste hazırladım. İşte kilo verme yolundaki çabaları boşa çıkaran 6 diyet hatası:


1. Ürün etiketlerine dikkat etmemek: Alacağınız herhangi bir gıda maddesinin üstünde yazan "Yağsız, yağı azaltılmış, yağı alınmış" gibi ifadeler size çok cazip görünüyor ama insana kilo aldıran şey sadece yağ değildir. Etiketleri her açıdan inceleyin, ürünün içeriğinde başka yüksek kalorili maddeler olabilir.

2. Su içmemek veya az içmek: "Bunu kim bilmez ki?" demeyin, evet, muhtemelen kediler ve kaplumbağalar bile bu gerçeğin farkındadır, o kadar çok telaffuz ediliyor ki. Ama bu bildiğinizi uyguluyor musunuz? Günde en az 8 bardak su içiyor musunuz acaba? Hatta eritmek istediğiniz çok fazla yağınız varsa bunun biraz üstüne çıkmalısınız.

3. 1 ayda 10 - 15 kilo vermeye kalkmak: Normal şartlar altında insan 1 ayda ancak 4 - 6 kilo vermelidir, daha fazla değil. Bundan fazlası için insanın, bünyesi için gerekli olan bazı besin ögelerinden mahrum kalması gerekir ki bu da beslenme uzmanları tarafından önerilmeyen bir şeydir.

4. Öğün atlamak: Başta kahvaltı, öncelikle ve ille de kahvaltı olmak üzere hiçbir ara öğünü atlamamak gerekiyor. Unutmayın, vücudun bir aklı var ve bu akıl, siz uzun saatler boyunca aç gezdiğiniz zaman kendini korumak üzere metabolizmayı yavaşlatmayı akıl edebiliyor. Bir cümle içinde 3 kere akıl demek hoş olmadı farkındayım, ama cümle de pek şirin oldu, değiştirmiycem. =)

5. Çılgınlar gibi bitki çayı içmek: Kaliteli bitki çaylarının insanlara çeşitli faydalar sağladığı bir gerçek ama "Doğal içecek, bir şey yapmaz, şifadır" falan niyetine fincanları art arda dizmenin kilo vermek açısından bir faydası olmayacaktır. Kilo meselesini bir yana bırakın, bu şekilde kendinize zarar verirsiniz. Doğal moğal, hiçbir şeyin ölçüsünü kaçırmamak lazım.

6. Hareketsiz yaşam tarzı / Spor yapmamak: Diyelim ki spor salonuna devam etmeniz, yüzmeniz, pilates yapmanız şu veya bu sebeple söz konusu değil; haftanın 4 - 5 gününde yarım saatlik, mümkünse biraz daha uzun yürüyüşler de mi yapamazsınız? Evde müzik açıp gün aşırı yarım saat dans da mı edemezsiniz? Evinizde günde 15 - 20 dakika aerobik hareketleri de mi yapamazsınız? Kendinize bu iyiliği mutlaka yapmalısınız. Bir yandan dengeli beslenme prensiplerine göre beslenirken diğer yandan da hayatınıza biraz hareket (Düzenli ve sürekli hareket) katarsanız hem daha çabuk kilo kaybedersiniz, hem de kilonuzu korumanız daha kolay olur.

13 önemli diyet hatası için tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder